El Brèxit i els nous hàbits de consum, principals reptes del sector avícola el 2019

La Federació Avícola Catalana (FAC), com a representant del sector avícola a Catalunya, que agrupa més de 350 productors d’ous i carn d’aviram, assenyala el Brèxit i l’adaptació als nous hàbits de consum com els principals reptes a què haurà de fer front el sector durant aquest any.

L’evolució de preus durant el 2018 va ser irregular pels dos subsectors que representa l’entitat. Pel que fa als ous, durant el 2018 es van estabilitzar, després del fort increment experimentat durant la segona meitat del 2017, degut a la manca d’oferta a la UE motivada per la ‘crisi del fipronil’. Pel que fa a la carn d’aviram, els preus s’han situat per sota dels del 2017, degut a una producció insuficientment ajustada a la demanda. El consum de carn, en general, també ha disminuït a les llars degut als nous hàbits dels consumidors, tot i que el pollastre no ha patit tant aquesta caiguda com altres tipus de carn perquè és molt valorada pels consumidors, considerada una carn magra, amb poc greix i cardiosaludable, i també compensada per l’augment en la restauració....

Els #FalsosMites sobre la carn d'aviram desmentits a Maldito Bulo

El mitjà d'informació Maldita.es ga analitzat diverses falses creences sobre la carn d'aviram i les rebat una per... Veure més +

L'ou no té data de caducitat!

Fruit d'un acord de la Federació Avícola Catalana amb Mercats de Barcelona, s'ha publicat al blog Veure més +

La FAC considera prioritari que productors i administració sumin forces davant els reptes del sector

Nota de premsa enviada als mitjans després de la celebració de l'Assemblea General Ordinària el passat 5 de juny.

Veure més +