L’organització estatal de productors d’ous nomena presidenta Dolors Callís

Callís assumeix la representació d’ASEPHRU en una etapa de grans reptes pel sector de l’ou

Dolors Callís ha estat nomenada presidenta d’ASEPRHU, l’Associació Espanyola de Productors d’Ous, durant l’assemblea general de l’entitat que es va celebrar aquesta setmana a Madrid. L’empresària catalana pren el relleu de Juan Gigante, que ha ocupat el càrrec en els darrers quatre anys.

Callís representarà els productors d’ous davant l’administració espanyola en una etapa clau pel sector avícola de posta, pel gran nombre de reptes que se li presenten actualment i en el futur pròxim. Un d’ells és la modificació del marc normatiu que s’aplica al sector de l’ou, sobretot en l’àmbit del benestar animal, que obligarà les empreses a realitzar un gran esforç d’adequació per l’eliminació del sistema de cria en gàbies, així com canvis en el maneig i en el transport, entre altres. El canvi climàtic és també un factor rellevant pel sector, que haurà de continuar millorant l’eficiència i la sostenibilitat en el consum de recursos naturals, així com adaptar-se als canvis normatius. I en l’àmbit de la sanitat avícola, l’elevada incidència de la influença aviària altament patògena afecta significativament l’activitat del sector, que ja està redoblant els esforços en matèria de prevenció i lluita contra aquesta malaltia.

Dolors Callís ha desenvolupat tota la seva carrera professional al sector avícola i en l’actualitat forma part de l’equip directiu de les empreses familiars Liderou i Miquel Avícola, que són un referent dins el seu sector. Anteriorment al seu nomenament com a presidenta d’ASEPRHU ha format part de la Junta de l’associació. També és vicepresidenta i membre de la junta d’INPROVO (Organización Interprofesional del Huevo y sus Productos) i del Instituto de Estudios del Huevo, on ha ocupat diferents càrrecs en els últims anys.

Joan Anton Rafecas, president de la FAC, ha declarat que “és una gran notícia pel sector que una persona com Dolors Callís hagi assumit la presidència d’una de les principals organitzacions estatals de productors, que són Aseprhu i Federovo. Callís pertany a una família amb una llarga tradició avícola, que ha tingut un paper molt rellevant en el desenvolupament i la modernització de l’avicultura en les últimes dècades i ha estat lligada a la Federació Avícola Catalana des dels seus inicis. Els productors catalans ja van ser pioners a l’Estat en el desenvolupament de l’avicultura professional a principis del segle XX, i a partir de la dècada dels seixanta, en l’expansió de sector avícola modern que tenim avui dia. Els grans reptes i dificultats que enfronta el sector de l’avicultura de posta de cara al futur requereixen comptar amb persones molt preparades al capdavant de les organitzacions sectorials”.

Per la seva part, Dolors Callís ha declarat que “el sector avícola requereix molta dedicació. En el meu cas, soc la quarta generació d’avicultors, i puc dir que és una professió completament vocacional, on sents passió pel que fas. Tinc el convenciment ple que les associacions són imprescindibles per impulsar canvis i defensar els interessos d’un sector que produeix un dels millors aliments com és l’ou. Com a presidenta d’ASEPHRU, tinc la voluntat de treballar buscant el màxim consens entre les institucions i la il·lusió de consolidar un equip que representi àmpliament el nostre sector”.

Nota de premsa