El sector avícola perd Miquel Callís, President d’Honor de la FAC

El sector avícola ha perdut una figura emblemàtica amb el traspàs de Miquel Callís, president d’honor de la Federació Avícola Catalana i fundador de diverses empreses avícoles de renom.

Més enllà del seu paper com empresari avícola que va crear un important grup d’empreses del sector a la comarca del Pla de l’Estany, de Callís destaca la seva visió estratègia i el seu caràcter aglutinador. Ferm defensor dels avantatges de l’esforç conjunt, va fer una gran tasca pel sector avícola creant estructures, entre elles la Federació Avícola Catalana, que donessin al sector una veu única i que fossin una eina de suport al creixement i valorització tant de les empreses avícoles com dels seus productes. Amb aquesta visió va presidir la FAC durant molts anys, posicionant-la com l’entitat representativa del sector tant davant l’Administració com de la societat. L’any 2017 en va ser nomenat President d’Honor.

Miquel Callís va preveure fa dècades la importància de la sanitat com a factor productiu essencial al sector avícola i i va promoure i impulsar el CESAC (Centre de Sanitat Avícola de Catalunya i Aragó), que ha esdevingut un centre de referència de primer ordre i del qual era president en el moment de la seva mort.

Aquest mateix tarannà es pot trobar en la seva trajectòria pública a la seva vila, Banyoles, i a la seva comarca, ja fos amb l’exercici de diferents càrrecs públics o amb la participació activa en diverses entitats.