Nota premsa_FAC_FAC

El sector carni i ramader de Catalunya davant les properes eleccions del 23-J

Davant la propera convocatòria electoral del 23 de juliol, les organitzacions empresarials, de la cadena càrnia i ramadera de Catalunya, agrupades a través de la Fundació Privada d’Empreses de la Carn (FEC) reclamen als diferents partits polítics catalans a assumir i liderar un seguit de propostes en favor de millorar l’entorn i les condicions de producció i comercialització d’aquest important teixit empresarial de l’economia de Catalunya.

La implantació de Pacte Verd Europeu, “Green Deal”, suposarà la progressiva adopció d’un seguit de mesures en l’àmbit de la sostenibilitat, el benestar animal, i el medi ambient, entre altres aspectes, que vindran a modificar de manera significativa les condicions i sistemes de la producció alimentària. Aquest escenari, juntament amb l’adopció d’acords internacionals com el de MERCOSUR, incidiran també per la seva banda en el model agroalimentari, de la UE, com també ho faran aspectes com el Canvi Climàtic on la situació de la sequera, que jugarà un important paper en el nostre País.

Preocupa particularment la implantació dels nous requisits de benestar animal que s’estan debatent a nivell de la Unió Europea. Aquests nous requisits, lluny d’estar basats en principis científics, amaguen una voluntat de reduir la producció de carn a la Unió Europea, establint uns criteris de producció inassequibles, que portaran inevitablement a una deslocalització de la producció de carn europea cap a països on no existeix una regulació tant estricta. La FEC considera que l’Estat Espanyol ha d’aprofitar la Presidència de la Unió Europea per defensar els interessos de la producció càrnia de l’Estat Espanyol i de Catalunya en particular.

La Fundació, insta també a l’ Administració que surti d’aquestes properes eleccions a jugar un paper de neutralitat en el tracte de la fiscalitat alimentària, impulsant a la vegada, missatges clars a la societat en matèria nutricional, basats en la ciència e inspirats en el principi de la Dieta Mediterrània.

La Fundacio Privada d’Indústries de la Carn (FEC) està integrada per la Federació Avícola Catalana (FAC), l’Associació Catalana de Productors de Porcí (PORCAT), l’Associació d’Empresaris d’Escorxadors i Comerç d’Aus, Conills, Ous i Caça de Catalunya (ASSOCAT), i la Federació Empresarial de Carns i Indústries Càrnies (FECIC), entitats que foren part del Patronat d’aquesta Fundació.

Per la seva part el sector carni i ramader de Catalunya produeix 2,6 milions de t de carns, de les que n’exporta el 65%, amb un volum de negoci de 8.500 milions d’€, esdevenint el quart sector industrial del País, generant una aportació del 4% del PIB de Catalunya, i el 21% del PIB industrial català, creant una ocupació directa de 100.000 treballadors.

Nota de premsa en català

Nota de premsa en castellà