L’Aviram fa festa: campanya de promoció de la cuina de l’aviram per Nadal

La campanya posa l’accent en la varietat i versatilitat de les aus i en el valor de l’elecció de productes frescos i de proximitat pels àpats en família

“L’aviram fa festa” és el lema de la campanya que ha impulsat la Federació Avícola Catalana (FAC) aquest mes de desembre per posar de relleu la versatilitat que ofereix l’aviram pels àpats nadalencs. Amb aquest propòsit la FAC ha elaborat un vídeo on es destaquen les varietats d’au que es poden trobar en aquestes dates i on es convida a mantenir la tradició de cuinar au per Nadal a casa, amb els productes frescos i de qualitat que ofereixen els establiments de proximitat.

La iniciativa ha comptat amb la col·laboració de Mercats de Barcelona, el Gremi de Carnissers, Xarcuters i Aviram de Barcelona i Comarques, la Federació Catalana de Carnissers i Xarcuters-Cansaladers i altres entitats i organitzacions d’empreses de la distribució de Catalunya, que participen activament en la difusió de la campanya.

Pulardes, pollastres, capons, picantons, guatlles, ànecs, perdius, galls dindis i pintades són algunes de les aus que els productors d’aviram catalans produeixen per abastir el mercat cada mes de desembre. Aquesta diversitat de l’aviram permet experimentar a la cuina amb les mides i textures diverses i gaudir del seu delicat sabor en múltiples preparacions.

Hi ha també altres aspectes que fan que les aus siguin una opció preferida per molts en les celebracions, ja que permeten fer preparacions vistoses i la seva carn és lleugera al paladar, nutritiva, molt digestible i aporta poques calories. I no menys important, amb les aus podem elaborar plats sumptuosos i gaudir d’una bona taula fins i tot amb un pressupost ajustat.

Si en vols saber més:

L’Aviram, una de les tradicions més antigues de Nadal

Receptes d’aviram per a triomfar aquest Nadal i en qualsevol festivitat